La un motor, chiulasa se așează deasupra cilindrilor, deasupra blocului motor. Dacă motorul dumneavoastră s-a supraîncălzit sau a avut o defecțiune a sistemului de răcire, se poate crăpa sau distorsiona chiulasa.
Dacă chiulasa este îndepărtată, vă recomandăm întotdeauna un test de presiune, deoarece o chiulasă crăpată poate fi cauza sau un simptom al supraîncălzirii.
Când testăm cu presiune chiulasa, căutăm scurgeri externe sau interne. Facem acest lucru prin astuparea gurii de evacuare a apei de pe chiulasa și apoi presurizarea chiulasei cu aer comprimat la 5 bari. Chiulasa este încălzit până la o temperatură de 55 °C pe măsură ce îl testăm.
Datorită expansiunii și contracției termice constante a chiulasei, orice defecte de turnare pot cauza fisuri în chiulasă. Un test de presiune poate verifica dacă aceste fisuri au scurgeri.
O chiulasa se poate fisura în interior, așa ca, chiar dacă nu sunt vizibile fisuri pe chiulasa, merită întotdeauna testarea cu presiune pentru a confirma ca este ok sa se monteze chiulasa.
Putem testa chiulasele cu presiune ale majorității vehiculelor, de la cea mai mică mașină până la tractoare și camioane.