Planare chiulasă

Dacă un motor s-a supraîncălzit sau a ars garnitura de chiulasă, chiulasa se poate distorsiona. Dacă acesta este cazul, putem să planăm chiulasa pentru a crea etanșarea perfectă.

La motoarele moderne, finisajul chiulasei ar trebui să fie în limitele de 10 microni, acest lucru se datorează faptului că majoritatea motoarelor moderne folosesc o garnitură laminată din oțel, numită garnitură M.L.S, adică „multi layered shim”. Aceste garnituri  ajută la conducerea între bloc și chiulasă, acest lucru ajută la stabilizarea dilatației și contracției termice, reducând astfel stresul. 

În atelierul nostru bine echipat, putem obține finisarea corectă a suprafeței folosind echipamentele noastre de precizie.

Pe lângă faptul că o chiulasă devine distorsionat, acesta se poate coroda în timp, ceea ce poate necesita o îndepărtare a coroziunii. Dacă o garnitură a explodat, aceasta poate lăsa un semn pe suprafața chiulasei, ceea ce poate necesită îndepărtarea acestuia.

Odată ce chiulasa a fost planat, este posibil să fie nevoit să  recondiționăm supapele și scaunele supapelor pentru a le readuce la adâncimea/înălțimea corectă.

La planarea suprafeței chiulasei încercăm întotdeauna să îndepărtăm cantitatea minimă de materiale posibil pentru a elimina orice deformare fără a modifica drastic compresiunea.